Szukaj na tym blogu

"Mądra Kobieta nigdy nie podważa tej siły, gdyż jest to moc, która chroni Kobietę i jej potomstwo przed zagrożeniami z zewnątrz... Mądra Kobieta wspiera tą siłę i dba o męskość swojego mężczyzny, Ojca jej dzieci, gdyż wie, że dzieci bez wzoru Ojca wyrosną na emocjonalne kaleki z problemami w życiu..."

niedziela, 27 listopada 2022

Filmy

 Istnieje szereg filmów na których się wychowałem bądź są związane z czymś ważnym w moim życiu. Zawsze lubiłem filmy i obejrzałem ich bardzo dużo. Były i są dla mnie nie tylko formą spędzania czasu wolnego ale i inspiracją, źródłem wiedzy i różnych stanów emocjonalnych. Dlatego pewne rzeczy, urok kina chciałbym pokazać córce - stopniowo. adekwatnie do Jej wieku.


 W dzieciństwie, mając mniej / więcej tyle lat co obecnie moja córka, dziesiątki razy oglądałem Wichrowe Wzgórza - ucząc się tego do jak złych rzeczy jest w stanie popchnąć człowieka miłość. Uczucie które jest w stanie równie skutecznie uczynić człowieka lepszym, jak i prawdziwym potworem zdolnym do krzywdzenia innych.





 Miłości i jej romantycznego, czystego, spontanicznego oblicza, uczyłem się od najmłodszych lat oglądając Dirty Dancing. Taniec i ukazana w tym filmie muzyka zabierały mnie dosłownie w inny świat... do dziś z sentymentem patrzę na samochody okresu Chevroleta Belair. Chciałbym córce pokazać Patrica Swayze'a - człowieka wielu talentów. Móc patrzeć jak tańczy moja córka, jak kocha i jest szczęśliwa wbrew wszystkiemu to prawdziwe moje marzenie.







 Niektóre osoby mają w sobie bestię która domaga się aby ją nakarmić. Jej głód jest straszny i aby samemu przeżyć, być szczęśliwy i mieć cel w życiu człowiek musi ją karmić. Rocky - to coś więcej niż film o pięściarzu. To film o wartościach, miłości, samodoskonaleniu i oku tygrysa - mając je stać na wszystko i jesteśmy na wszystko gotowi. 







 Życie jest jak pudełko czekoladek.. nigdy nie wiadomo co się trafi. To i wiele innych pięknych cytatów,  chciał bym pokazać swojej córce - pokazujących jak w prostych słowach i  gestach może tkwić wielka mądrość. Forrest Gump to film o wielkim człowieku, który mimo swoich ułomności osiąga sukces - przypadkowo staje się bogatym ale wyjątkowy był z powodu swojej wierności zasadom i wartościom. 







 Dziesiątki razy, zajeżdżając kastę VHS oglądałem opowieść o współczesnym Kopciuszku, filmową adaptację histori o pięknie ukrytym pod brzydotą i brutalnością świata - Pretty Women... znakomita obsada i muzykę Roxette to idealny obraz który może uczyć, że marzenia się spełniają i, że miłość nie zna granic i najpiękniej łamie konwenanse.







 To co dziś stanowi scinece fiction, za jakiś czas może już stanowić codzienność. Od zawsze miałem otwarty umysł i wierzę, że będziesz miała po mnie też taki... wówczas na wszystko inne patrzy się inaczej. Star Wars - to kolejna propozycja i film na którym się wychowałem. Nie jest bajką. Science fiction od bajki różni się logiką. Kochanie Ty będziesz żyła w świecie jaki ja znam z filmów SF. 






 Ojciec dla swojego dziecka zrobi wszystko, zrobi nawet więcej niż to możliwe. Najtrudniej jest gdy jest się innym niż reszta, gdy od reszty się odstaje... to jednak nie umniejsza miłości lecz czyni ją jeszcze bardziej wyjątkową. O tym opowiada film Over the Top: ciężarówka, podróż arm wrestling i rozwód rodziców.

`





 Oglądałem ten film około 40 razy i już dawno przestałem już liczyć... wystarczy jednak obejrzeć go tylko raz aby dostrzec i tragicznie się przekonać, iż świat niszczy cuda wokół nas i, że każdy ma taką swoją zieloną milę. Zielona Mila - mój odwieczny lek na smutek, bezradność i bezsenność... lecz dziś kojarzę go z czymś dobrym i tak chciałbym aby poznała go córka.







 Filmy to również mocne emocję i kino grozy - paradoksalnie czasem fajnie jest się bać lecz na filmy tego typu jeszcze musisz poczekać:) Koszmar z ul. Wiązów i saga historii o facecie ze snów, mającym rękawicę z ostrzami ostrymi jak brzytwa. Film ten oglądałem schowany pod kocem i zahartował mnie chyba na wszystkie późniejsze horrory.







 Od wielu lat praktycznie co Święta Bożego Narodzenia, tradycyjnie oglądam ten sami film: Witaj św. Mikołaju. Kojarzy mi się z wigilijnym porankiem - chłodem w domu bo mama szykuje potrawy i nie miała kiedy napalić w piecu, z zapachem makowca i lampkami na choince - tak oglądałem ten film pierwszy raz. Nie Kevin, nie Opowieść Wigilijna lecz Griswold'owie.







 Ze światem który znamy jest coś nie tak i coraz bardziej to widać. Historyczne przekłamania, brak logiki w tłumaczeniu faktów przez osoby kształtujące współczesną rzeczywistość... dlatego warto być obudzonym, nie pozwolić aby wmówiono nam, że duchowość to jedynie sfera kościelna a życie to jedzenie, picie i chodzenie do pracy. Kolejna propozycja filmu to Mermaids.







 Córciu jeśli kiedyś w życiu poczujesz, że sport jest czymś czego szukałaś w życiu i zapragniesz walczyć (nie bić się - choć większość ludzi często myli jedno z drugim), to chciałbym aby obejrzała film: Najlepszy z najlepszych. Powiedz głośno NIE gdy ktoś powie, że jest to film o biciu się po pyskach:) Honor i szacunek - nigdy o tym nie zapomnij kimkolwiek zdecydujesz się być w przyszłości.






 Po obejrzeniu tego filmu długo nie mogłem zasnąć. Dał do myślenia aż za bardzo... spowodował u mnie katharsis i jednocześnie czas tego filmu był dla mnie ważny, wyjątkowy i przełomowy w życiu. Tym filmem jest: Efekt motyla. Opowiada on o tym, że drobne rzeczy i zdarzenia są w stanie zmienić więcej niż nam się wydaje. 







Kochanie jak widzisz mamy co oglądać. Wiem, że odczuwasz w taki sam sposób jak ja, patrzysz na świat tak jak ja choć pewne cechy dopiero się w Tobie kształtują. Mam nadzieję, że przed nami wiele filmowych wieczorów, pod kocem i z popcornem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz