Szukaj na tym blogu

"Mądra Kobieta nigdy nie podważa tej siły, gdyż jest to moc, która chroni Kobietę i jej potomstwo przed zagrożeniami z zewnątrz... Mądra Kobieta wspiera tą siłę i dba o męskość swojego mężczyzny, Ojca jej dzieci, gdyż wie, że dzieci bez wzoru Ojca wyrosną na emocjonalne kaleki z problemami w życiu..."

piątek, 8 czerwca 2018

Opieka w związku z ON

...dziś opiekowanie się mną, nazwał bym ciemną stroną bycia w związku, właściwie bycia z kimkolwiek, jednak nie zawsze tak było. Sam inaczej to postrzegałem i oceniałem, lecz przede wszystkim moja wybranka miała skrajnie odmienne do tego podejście. Oceniając naszą przeszłość dostrzegam, że w poznawaniu opieki nade mną i mojej choroby, nie było etapów, było właściwe całe obnażenie tego, jak wygląda życie z kimś takim jak ja. Nie wchodząc w szczegóły, sprowadzało się to i wciąż sprowadza, do:
- pomocy przy zmianie pozycji w nocy (z boku na bok);
- czynności związane z toaletą i utrzymaniem higieny;
- rozbieranie i ubieranie;
- podawania bądź przytrzymanie przedmiotów;
- przesadzanie np. z łóżka na wóżek (bądź odwrotnie).
Przez bardzo krótki czas obecna dziś żona, obserwowała część tych czynności gdy wykonywane były przez moich rodziców bądź przyjaciół, regularnie ich w tym wypierając. Co ciekawe, inicjatywa do tego była całkowicie po jej stronie a jednocześnie żona niejako udoskonaliła wszelkie te czynności, doprowadziła do perfekcji w zakresie nie tylko efektywności i obniżania skali wkładanego w to wysiłku, ale i poziomu ewentualnego skrępowania. Nieustannie słyszałem, że niepełnosprawność fizyczna nie jest dla niej niepełnosprawnością, mawiała, że jest czymś co odmienia sposób radzenia sobie w danych sytuacjach i, że wszystko, dosłownie wszystko jest do pokonania. Będąc postrzegany jako osoba zdrowa, poczułem się zdrowy jak nigdy wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz